Ebert, J. E. J., Gilbert, D. T., & Wilson, T. D. (2009). Forecasting and backcasting: Predicting the impact of events on the future. Journal of Consumer Research, 36, 353-366. 



THEORETICAL BACKGROUND
Forecasting
How Forecasters and Backcasters Differ

STUDY 1A
STUDY 1B
STUDY 2
STUDY 3

GENERAL DISCUSSION
Why Do Backcasters Predict a Greater Impact of Events on Their Future Feelings than Forecasters?
In What Contexts Will Consumers User Backcasting and Forecasting?
Will Backcasting or Forecasting Lead to More Accurate Predictions?

 
 


Affective forecasting(정서 예측)
- 대부분의 구매의사 결정은 직접 경험하고 선택하진 않는다.
- 보통 예측에 근거해서 구매를 하게 된다.
- 예측이 얼마나 정확하냐는 것이 구매 후 만족에 영향을 미칠 수 있다.

Kahneman(1992) 효용의 구분
- Decision Utility : 통상적인 효용.
- Predicted Utility : 예측에 근거한 효용
- Experienced Utility : 실제로 경험에 근거한 효용


행동경제학에서 연구하는 사람들이 경제학을 비판하면서도 여전히 경제학자들이 쓰는 의미의 Utility의 개념을 쓴다고 비판함.

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